8. mai 2013

VÅR - VÅR - VÅR!

Det bobler av beruselse fra innerst i hjerterota helt til ytterst i fingertuppene på slike flotte dager som i dag. Smilet sitter løst, man snakker med folk man egentlig ikke kjenner når man går tur langs veien og nyter fuglesang, bekkebrus og vindens sus - det er rett og slett herlig å leve! Ikke ofte det til og med blir moro å rake vekk de siste standhaftige snørestene fra plenen slik at barnas aller beste våropplevelse kan settes ut i livet - frem med trampolina..! 

Minstemann pludret i vei i vogna helt til øynene gled igjen, mens jeg tok riva fatt en liten stund før det ble tid for en pause i glad stjerneputestol på vår herlige terrasse. Mmmmmm... som jeg nyter disse permisjonsdagene. 

Og en gledelig ting til - minstemann sov hele natta gjennom - det er godt for mamma og pappa også, det. 



Vi skal benytte oss av muligheten for ei langhelg hos svigermor og en første vårinspeksjon på hytta vår i Vestfold. Store og små gleder seg, ikke minst storesøster som har "savner farmor"-stunder innimellom, spesielt når kropp og hode er slitent etter travle dager. 

Dermed får jeg vel komme meg i gang med litt pakking eller i alle fall lage ei liste for pakkinga. Det skal pakkes til 3 barn og ikke minst meg sjøl... Jeg er nemlig ikke av den typen som klarer å pakke lett. Følger nok mer prinsippet "tenk om, hvis om, dersom" og tar med haugevis for mye for de stakkede dagene man skal være borte - til gemalens smårystende oppgitthet. Han er nokså pragmatisk anlagt, så han sier som regel lakonisk "det er godt vi skal kjøre egen bil og har takboks..." 

Uansett, helgekos blir det med mye eller lite bagasje!


Passende gruk for dagen:




1 kommentar :

  1. Herlig innlegg, deilig med V Å R ♥
    Takk for gode ord på bloggen, sånt varmer:))

    SvarSlett

Veldig koselig om du legger igjen noen ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...